Følg os på Facebook

Ret til efteruddannelse om arbejdsmiljø

Det nye ved ændringen i arbejdsmiljøuddannelsen er, at alle arbejdsmiljørepræsentanter og alle ledere, der er medlem af en arbejdsmiljøgruppe, har ret til 1½ dags efteruddannelse om arbejdsmiljø i hvert funktionsår efter det første år.
 
I det første funktionsår – det første år efter valg som arbejdsmiljørepræsentant eller udpegning som leder til arbejdsmiljøgruppen – gennemføres arbejdsmiljøuddannelsen. Et funktionsår er perioden fra den dato, hvor man blev valgt eller udpeget og et år frem.

Herefter har man ret til 1½ dags efteruddannelse i hvert funktionsår, og den enkelte arbejdsgiver har pligt til at tilbyde den.
    

Riv en eller to dage ud af kalenderen og få en oplevelse ud over det sædvanlige i selskab med: 


Aarhus den 07. juni 2024:   
Henrik Tingleff, Rebecca Bøgelund & Thomas Mygind


København den 20. juni 2024:
Chris MacDonald, Nicolai Moltke-Leth & Trine Kolding

 

København den 21. juni 2024:   

Pia Hauge, Rane Willerslev & Vincent F. Hendricks


Tilmeldes 4 personer  - deltager den 5 person gratisVi glæder os til at byde dig velkommen!

 

Vi glæder os til at byde dig velkommen i juni 2024!

”Det handler om dig og dit arbejdsliv – med skæv humor og ny viden. Bliv inspireret og få nye ideer til at forbedre dit arbejdsliv."

APROPOS kommunikation tilbyder den supplerende arbejdsmiljøuddannelse fordelt på tre temadage i København og Aarhus i juni 2021. Kurserne lever op til kravene om den supplerende arbejdsmiljøuddannelse for medlemmer af arbejdsmiljøorganisationen og MED-organisationer. Derudover er kurset for dig, som har interesse i arbejdsmiljø, motivation, energi og arbejdsglæde.


Hvis man eksempelvis er valgt som arbejdsmiljørepræsentant 1. september i 2023 så har man ret til 2 dages efteruddannelse hvert efterfølgende år. De efterfølgende år er tilbuddet 1½ dags efteruddannelse, svarende til 11 timers uddannelse.


Der er ingen begrænsninger i, hvad efteruddannelsen kan anvendes til, og hvordan den skal gennemføres, med den klare forudsætning, at den skal handle om arbejdsmiljø og at den skal opfylde et behov for uddannelse hos den enkelte.

Behovet afklares gennem en kompetencevurdering af den enkelte. Det er arbejdsgiveren, der skal sørge for, at der udarbejdes en kompetenceplan for den enkelte arbejdsmiljørepræsentant og leder i arbejdsmiljøorganisationen.
 
Planen skal løbende opdateres i et samarbejde mellem arbejdsmiljørepræsentanten/lederen og arbejdsgiveren.
Indtil kompetencevurderingen er sat i system kan man lokalt aftale, hvilket uddannelsesbehov den enkelte har og så gennemføre dette.


Brug for arbejdsmiljøkurser – hvad kan du gøre allerede nu?
Tilmeld dig et af APROPOS's supplerende kurser