Følg os på Facebook

Om printer/ kopimaskiner i kontorlokaler

 
Teknologisk institut konstatere, at op mod 80 - 90% af alle printere, kopimaskiner mm. står forkert på arbejdspladserne. Konsekvensen af dette kan være irriterede slimhinder og hovedpine.
 
Printere kan give andre gener end varme, fx dårlig luftkvalitet på grund af lugt og afgasninger. Printere bør generelt ikke placeres i arbejdsrum. Der skelnes mellem "bordprintere" og "større printere". Kun bordprintere med lav anvendelsesgrad, det vil sige få udskrifter om dagen, kan normalt accepteres i et rum med faste arbejdspladser.
 

Placering af printere

Gang og trappearealer må ikke bruges til placering af jeres printere på arbejdspladsen. Kravet til flugveje, betyder, at det normalt ikke vil være tilladt. Dette er bygningsmyndighedernes krav, herunder brandvæsenet. Arbejdstilsynet er ikke myndighed på dette område.

Læs også:
BFA-kontor, Kontormaskiner og arbejdsmiljø

 
 





Relaterede sider: