Med AMORGS onlineløsning får I det fulde overblik over jeres arbejdsmiljøarbejde. Vi gør det muligt at tilrettelægge, handle- og følge op på aktiviteter, og vi hjælper jer med at fokusere på såvel officielle krav som de konkrete tiltag der skaber værdi hos jer.
Uanset om I arbejder med kemikalier, i butik, på kontor eller noget helt andet.
Hvis I er mere end 10 ansatte på jeres arbejdsplader, er det et krav fra myndighederne at etablere en arbejdsmiljøorganisation. Det kræver mange resourcer, og det kan være svært at holde bolden i luften når virksomhedens andre mål og prioriteter konkurrencerer om jeres fokus. AMORGS løsning hjælper jer med at bevare overblikket og følge op på de aktiviteter der er påkrævede og som skaber værdi.
Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). Arbejdspladsvurderingen skal udarbejdes af arbejdsgiveren og sikkerhedsorganisationen eller de ansatte i fællesskab.
Kom godt i gang
Første skridt i APV-processen er at gennemgå virksomhedens arbejdsmiljø og beskrive arbejdsmiljøproblemerne.
Som et hjælp til denne kortlægning har arbejdstilsynet udarbejdet 60 branchetettede APV-tjeklister, der kan printes ud eller udfyldes elektronisk. Tjeklisterne er især et tilbud til små virksomheder.
Fokus på de vigtigste problemer
Arbejdstilsynet har også udarbejdet 48 brancherettede arbejdsmiljøvejvisere, der indeholder en oversigt over de typiske arbejdsmiljøproblemer i hver branche. Vejviserne indeholder også generelle råd om, hvordan I kan løse problemerne. Det er en god håndsrækning, når I skal kortlægge jeres arbejdsmiljøproblemer i forbindelse med APV’en, og når I skal prioritere problemer og løsninger.
Fokus på de vigtigste regler
Arbejdstilsynet har samlet de vigtigste regel- og informationsmaterialer for hver af de 48 brancher på ét sted på hjemmesiden. Her er der også adgang tilde trykte og elektronisk APV-tjeklister.
Generelle vejledningsmaterialer om APV