Følg os på Facebook
Kursusoversigt og tilmelding

Arbejdspladsvurdering

- hvem, hvorfor, hvordan og hvornår

 

Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV). Arbejdspladsvurderingen skal udarbejdes af arbejdsgiveren og sikkerhedsorganisationen eller de ansatte i fællesskab.



Kom godt i gang
Første skridt i APV-processen er at gennemgå virksomhedens arbejdsmiljø og beskrive arbejdsmiljøproblemerne.

Som et hjælp til denne kortlægning har arbejdstilsynet udarbejdet 60 branchetettede APV-tjeklister, der kan printes ud eller udfyldes elektronisk. Tjeklisterne er især et tilbud til små virksomheder.

Fokus på de vigtigste problemer

Arbejdstilsynet har også udarbejdet 48 brancherettede arbejdsmiljøvejvisere, der indeholder en oversigt over de typiske arbejdsmiljøproblemer i hver branche. Vejviserne indeholder også generelle råd om, hvordan I kan løse problemerne. Det er en god håndsrækning, når I skal kortlægge jeres arbejdsmiljøproblemer i forbindelse med APV’en, og når I skal prioritere problemer og løsninger.

Fokus på de vigtigste regler

Arbejdstilsynet har samlet de vigtigste regel- og informationsmaterialer for hver af de 48 brancher på ét sted på hjemmesiden. Her er der også adgang tilde trykte og elektronisk APV-tjeklister.

Generelle vejledningsmaterialer om APV

 






Relaterede sider: